Bon dia !!!

Sóc Cristian Echauri, és a dir , qui va dibuixar la portada de NIXE per al curs 2010-2011 i en aquesta entrada us explicaré com es va crear dita portada. Abans que continueu llegint, he de dir que això és a nivell personal i que la portada i la contraportada la vàrem crear Enrico Brugnami i jo en quant al tema principal de les dues.

Tot i que és un poc estrany,  ja des d’abans que n’Àngels proposara fer la portada havia pensat fer un dibuix amb una persona d’esquena i un paisatge al davant i així li ho vaig proposar a Enrico:

Com es pot veure aquí al primer esbós, la primera idea va ser posar el personatge a un turó amb una prada al davant, el puny en l’aire i el nom NIXE a l’esquena (Bé, potser no es veu molt: l’escàner no era molt bo)

Tot seguit, el dibuix canvià radicalment, pot ser per influencia del quadre de Caspar David Friedrich El caminant sobre el mar de núvols (el meu quadre preferit, sense dubtes).

Llavors, al segon esbós trobem una persona d’esquena en un penya-segat, que passà a ser ràpidament un vaixell, fent referencia així al vaixell NIXE de l’Arxiduc Lluís Salvador. El nostre personatge continuava tenint el puny en l’aire i optàrem per una mar en tempesta:

He de dir, que no em vaig adonar de les similituds amb el quadre de Friedrich fins que n’Àngels el va anomenar.

Després d’aquest segon esbós, la portada i la contraportada es varen anar allunyat una mica i cada un va fer la seva idea:

Fet això, vaig fer el dibuix del vaixell amb la persona d’esquena, però s’introduí un canvi molt important: el personatge ja no estava amb les mans en l’aire i tenia un semblant molt més seriós.

Després de fer l’esbós, vaig afegir afegir els detalls i un del elements més importants, la mar .

Ja tan sols quedava donar color i afegir el nom de la revista:

El disseny va ser molt fluid, des del primer moment tinguérem molt clar el que volíem fer i representar. Crec que l’esperit aventurer queda molt reflectit en el dibuix i el personatge totalment calmat davant la tempesta dóna una impressió de moltíssima seguretat. Entona molt bé amb el perfil aventurer de la revista. Estic molt content amb el resultat, tot i que m’hauria agradat haver-ho fet millor .

Aquí s’acomiada aquest neko (feliços aquells que ho entenguin) Que tingueu una BONA AVENTURA!!!!!!

Crsitian A. Echauri “Mashida”